Snart är jag lika gammal som dig

Jag känner att jag har varit väldigt oaktiv här en lång tid nu. Men det känns inte så inspirerande att skriva blogg när det är 2 personer som läser, eller nåt  ;)
Men ändå, just nu har jag ändå inget bättre för mig så får väl lägga in några rader.
Jag längtar så fruktansvärt mycket efter sommaren! Samtidigt som jag itne gör det alls. För man säger hela tiden usch vad tiden går fort. Det är läskigt. Som min mamma sa att förr var det alltid de gamla som sa att tiden gick fort. OCh det är väl inte så konstigt, för en vecka för en 70åring är ju inte så lång tid sett till hur länge dom levt. Men när personer i min ålder också börjar klaga på att tiden går för fort ja då är det något som är fel. Jag tror att det beror på att samhället blir mer och mer stressat. Man gör saker hela tiden, och man har alltid något att se fram emot. Tiden räcker inte till. Men som sagt, jag längtar till sommaren. För sommaren är det bästa som finns. Men samtidigt vill man inte hoppa över våren. Eller vintern och hösten. För hade man gjort det hade man inte njutit lika mycket av sommaren. Så vi skiter i att jag längar till sommaren. För något jag längtar till är iaf påsklovet (kolla, det finns hela tiden något att längta efter).  Äsch. Man får väl leva i nuet, det är nog bäst.

Det är iaf underbart att det är så fint väder. Man får energi och man är glad och jaa, det är sköööönt! :D 

Snart är det helg igen. Bara imorgon också. Det var inte alls längesen det var helg (behöver jag nämna att tiden går fort?). Ska ha vår debatt om vindkraftverk imorgon. Min grupp  är emot. Jag tror vårt bästa argument är "dom är fula, turisterna skräms". Och dom som är för kommer väl säga "dom är miljövänliga, vi måste tänka på vår miljö". Men då säger vi "de svenska turisterna kommer åka till spanien istället. Men flyg. MASSA avgaser. Det är inte miljövänligt". Vilka vinner debatten tro? återstår att se imorgon!

Måste bara nämna att imorgon, då är jag lika gammal som simon är idag. Och för fem dagar sen var jonas lika gammal som jag är nu. Och fem dagar innan det, då var caroline lika gammal som jag är nu. Det tråkiga är att jag är yngst av oss tre.

Äsch, nu får det räcka.
Puss och sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback