Annandag påsk

Mina föräldrar har gäster, men jag orkade inte vara social mer nu! Lagom är bäst liksom :) Väntar på mumsig chokladkaka till efterrätt!
Blir hemma ikväll, ska snart sätta på någon film och kolla med min bror. Jag är en snäll lillasyster som leker lite med min bror såhär annandag påsk. Pratade med ali innan och vi funderade på om det är en sån där "utgångsdag" idag också..?
Jag gillar egentligen inte obligatoriska festkvällar/utgångsdagar. Som typ nyår, eller okej nyår är lite speciellt, men påsk, valborg, midsommar och all annan skit. Brukar aldrig bli så kul som man tror. Fast iofs så hade jag väldigt kul igår, både på förfesten tillsammans med det gamla folket, och sen på krogen med sara och mattias = det nya folket. Väldigt bra kväll, jag är nöjd! :)
Men som sagt, oftast blir det bara skit för det mesta.

Sen undrar jag lite. Varför folk äter så mycket godis så man spricker när det är påsk. Jag gör inte det, jag har bara ätit lite chokladägg. Och lite marsipanägg. Och lite glass. Och kex. Och snart chokladkaka.(hehehe)... men...jag proppar inte i mig tills jag spyr. Visst kan man använda påsken som ursäkt till att vara lite mer onyttig än vanligt, det är helt okej, men man förstör ju lite av poängen om  man ska behöva gå omkring och må illa för att man ätit för mycket godis. Lagom är som sagt bäst.

Nu: film!

Kos dere ikveld da! Ha de! (får inte glömma norskan)
Puss falk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback