Frida tycker

Jag tycker och tänker (faktiskt!) en hel del om saker och ting, och jag måste bara klaga lite snabbt på att folk nu för tiden inte kan skriva. Folk kan verkligen inte skriva. För det första, folk särskriver som aldrig förr! Vad heter det egentligen, heter det fot boll eller fotboll? tand ställning eller tandställning? sand låda eller sandlåda? vänta, det kommer fler: favorit skådespelare eller favoritskådespelare? jätte svårt eller jättesvårt? efter fest eller efterfest? Hur svårt kan det vara?! Gaaaah. (förlåt, det kanske inte är så lätt? jag vet inte?)
Och en annan sak som jag upptäckt sker ALLT för ofta nu för tiden och det är att folk slänger in stora bokstäver lite här och var. Hur ser det Ut egentligen när Folk helt plötsliget skriver med stor Bokstav ett ord mitt i en mening? Har man ingen koll på  när det ska vara stora eller små bokstäver eller råkar man helt plötsligt bara trycka ner "uppåtpilsknappen"? Jag förstår inte! Det händer även att folk slänge in kommatäcken lite här och var också. Mitt i en, mening där det inte ska vara ett kommatäcken.
Skärpning folket! :)

Och när jag ändå är inne på sånt här klagohumör så måste jag få störa mig lite på att facebookgrupper. Visst, vissa grupper kan vara fyndiga  och roliga och intressanta och allt det där. Men kom igen, varför gå med i 100 helt random grupper som inte en jävel bryr sig om. Och varför starta en grupp som heter "vi som bara läser serierna i tidningen och inte nyheterna" typ. (jag kanske ska starta en sån grupp? inte för att jag bara läser serierna, utan för att se hur många idioter som går med). Vad är vitsen? vad är man ute efter när man startar eller går med i en grupp? Jag förstår inte. Antingen är jag trög. Eller så...är jag inte riktigt med i "modet"?

/Tjejen som ibland har åsikter om saker och ting

Kommentarer
Postat av: W

Du borde bli svenska fröken ;)



Ses på fika nästa vecka, eller öl?

2010-04-10 @ 11:29:33
Postat av: Simon

kommatäcken?? var det meningen :P?

2010-04-15 @ 17:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback