Home sweet home

Har, som ni kanske vet, precis flyttat hem från Oslo. Igår gick flyttlasset, och nu är jag hemma. Och det känns konstigt. Fast samtidigt inte. Känns inte som att jag har flyttat hem. Men jag kom på det att jag flyttade egentligen aldrig hemifrån heller, inte på riktigt. Och kan man då flytta hem? Hm, nej?
Och en gång för alla så ska jag reda ut det här med att folk säger att vi "ger upp" Oslo för lätt. Vadå ger upp? Jag gillar Oslo. Har gillat Oslo hela tiden. Men det finns flera personliga anledningar som gör att sista tiden inte varit lika rolig som början var. Och det finns flera andra anledningar till att vi flyttat hem: Jag hade inget fast jobb, jag har jobb hemma, vilket gjorde att jag inte orkat lägga energi på att söka nytt jobb i Oslo. Vårt kontrakt på lägenheten gick ut igår, och eftersom jag ändå vill vara hemma i sommar så var det inte lönt att leta upp ny lägenhet för typ 2 månader. Hitta jobb + lägenhet för två månade lockade inte mig. OCH det tråkigaste med oslo är att man inte är 20. Man kan inte ens gå ut och ta en kaffe efter kl. 18 för då är det 20årsgräns (!!!) på typ alla ställen. Jag som bara vill ha en KAFFE. Vafan. Och gå ut på krogen suger skit för att man kommer bara in på 18årsställen, som alltid kostar typ 200 kr inträde. Inte värt. Därför "ger jag upp" Oslo. Nej förresten, jag ger inte upp, för jag och kajsa har BIG PLANS på att åka tillbaka sommaren 2011. Jag gillar Oslo. Jag ger inte upp Oslo. Men saker och ting har fallit ut på så sätt att det var/kändes bäst att åka hem nu. Tillfälligt.

Så var det med det.

Och om ni vill veta en sak så har jag lärt mig väldigt mycket i Oslo. Jag har lärt mig att ta hand om mig själv, jag har mognat (?!). Kanske. Lite :)

Men det är ganska skönt att vara hemma. Mamma är bra på att laga mat och pappa är bra på att tvätta. Onödigt att ta över deras sysslor eftersom dom är så bra på det!

Puss från fd. Oslobruden som lyckats knåpa ihop ännu ett blogginlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback