Bad Gastein 2010/2011

Hej!

Kände att det var dags att börja skriva lite blogg igen. Så ni där hemma kan hålla koll på mig. För som de flesta vet så befinner jag mig i Bad gastein. Och jag tänkte stanna här till April. Och det är ganska lång tid. Så det kan ju vara kul att veta vad som händer här. Kanske? Vad vet jag.... men skriva tänker jag göra ändå! :)

För tillfället sitter jag själv i Haus Astrid. Hus-Astrid. Resten av HA-gänget befinner sig antingen i sängen, på jobbet, eller på vift någon annan stans. Jag lyssnar lite på julmusik. Även fast julen är över för den här gången. Eller är det jul fram till påska? för isf hinner jag fira lite jul när jag kommer hem härifrån! Kändes sjukt konstigt att vara här nere över jul. Kände en litenliten gnutta till julkänsla en stund på julafton, men annars har här varit noll vibbar av jul. Och det är med blandade känslor. Jag älskar julen. Att julmysa. Alla tända ljus. Att baka julgodis. Att vara med familjen. Och allt det där. Lite julmys har vi dock haft, då jag och malin och caroline bakade lussekatter och pepparkakor en dag. Eller gjorde vi det? Har jag drömt? Nej, det stämmer nog. Och lite tända ljus har vi haft. Men det bästa av allt:  min familj var nere och hälsade på över julafton!
Men samtidigt, jag hade inte velat vara någon annan stans just nu. Jag har haft hemlängtan tusen gånger redan under min dryga månad jag varit här, men ändå, Bad gastein är grymt och jag är glad att jag är här!

Jag har jobbat sönder mig den senaste veckan. Eller nej, så farligt är det inte, det är skönt att ha kommit igång med jobbet och att ha börjar tjäna pengar. Men både igår och i söndags har jag jobbat först frukost, sen varit hemma en sväng och sen åkt tillbaka till jobbet för att servera på kvällen. Ikväll är det servera som gäller igen, och sen är jag ääääntligen ledig två dagar!! :)
Jag jobbar på ett hotell här nere som heter Euro Youth Hotel & Krone och jag trivs kanonbra! yeeesss :)

Har varit dåligt med snö här ända sen vi kom hit den 20 november, men blev lite åkning igår och idag och det gillas! Ska bara fixa ett par skidor till. Och mer snö. Så är jag redo för de kommande månaderna! :D

Skriver mer en annan dag,
blöööta, smått snöiga hälsningar från BG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback