Kvällstankar

Det är faktiskt rätt kul att blogga. Ändå.
Kan vara för att det händer saker i mitt liv just nu som gör att man vill skriva. Inte för att det inte hänt saker innan, men livet jag lever nu är så sjukt annorlunda, konstigt och ovant så man har så himla mycket känslor och tankar man vill dela med sig av.
Tanken på att jag har varit här i tre månader om 10 dagar skrämmer mig. tiden går så sjukt fort så jag vet inte var jag ska ta vägen. Men samtidigt så börjar jag ändå känna att shit va länge jag varit iväg ändå, det känns som en evighet sen jag åkte hit. Jag skulle inte vilja vara någon annan stans för tillfället, jag trivs sjukt bra här nere. Men börjar ändå smått känna att det ska bli skönt att komma hem igen. Även om det är en bit kvar, ca 2 månader, så börjar jag känna att jag kommer vara rätt mätt på det här livet när det väl är dags att åka hem. Det finns så himla mycket där hemma som jag börjar sakna mer och mer för varje dag, allt från vänner och familj till vardagsrutiner. Saker som man kanske kommer uppskatta mer när man kommer hem än man gjorde innan man åkte hit. För jag tror att trots att vi lever ett väldigt fritt, okomplicerat och "förslappat" liv här nere så är det samtidigt väldigt lärorikt att vara här. Jag tror att det här är bra för mig. Och framför allt så har jag kul. Och det är bra! Men ändå. Jag har lite hemlängtan trots allt.

/En tjej som har lite för många tankar som snurrar i huvudet på kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback