BäZt

Hej blogggggen. Började skriva ett inlägg innan, men så dog batteriet på datorn, och sen fungerade inte internet, så kunde inte skriva klart. Men det jag skrev innan, ca 14.30 var:

Vad jag kanske inte berättat är att vi bor granne med en bordell här i Bad Gastein. Rakt över gatan ligger den, och här jag sitter på balkongen så har man perfekt utsikt mot bordellen, som för övrigt heter Pretty Woman. Idag är där mer action än vanligt. För tio minter sedan kom det en röd bil och parkerade framför huset. En väldigt stilig man i kavaj med "affärsväska" gick ur bilen och vandrade fram och tillbaka en stund. Nyss kom det en bil till som parkerade en bit därifrån. Ut kommer en välbygd, stor man i skinnjacka. De två männen tar varandra i hand och går sedan tillsammans in på baksidan av bordellen. Började fundera lite, skulle dom göra affärer? Någon ny tjej som kanske ska få en chans att göra karriär inom det "yrket"? Säkert en helt vanlig dag i deras arbete, men förstår ändå inte, hur kan man jobba med prostitution? Något är fel...

Nu är klockan snart 17 och idag har varit en riktigt slappedag. Eller egentligen inte, jobbade 10-12.30, men efter det har vi bara slappat i solen på balkongen eller i köket. Dock så ska jag iväg och jobba snart igen, 1800 börjar kvällspasset, men jobbar bara till typ 1930, så det ska jag väl klara av :)

Igår var vi på STS picnic i backen. 8 euro betalade vi och då var det mat i form av bröd, massa pålägg, grillad korv, tonfiskröra, frukt och grönsaker, kakor och godis. Till det var det fri dricka. Läsk, vatten, öl, jägermaister, vin. Satt i solen från 13  till 15 och åt och drack och njöt av livet! Man får passa på att njuta av sånt nu när här är så varmt och dåligt med snö, vilket betyder rätt dåliga pister.

Slänger upp några bilder från igår:

Utsikt från vår plats på picnicen




En glad Soffan!






PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback